niedziela, 31 marca 2013

Dobra kaloria


Jest to firma, którą niedawno poznałam dzięki mojej bratowej :) Poleciła mi wypróbować amarantus ekspandowany.


Kawałek wiedzy z internetu (i opakowania;) )
Amarantus ekspandowany to idealny dodatek do mleka, jogurtów, musli, wypieków i deserów, lub sycąca przekąska w trakcie dnia. Amarantus, zboże XXI wieku, zawiera więcej wapnia niż mleko, więcej żelaza niż szpinak, więcej magnezu niż czekolada, więcej błonnika niż owies, więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych niż inne zboża, białko bardziej wartościowe niż sojowe, skrobię lżej strawną niż kukurydziana, poza tym cynk, potas i fosfor.
I trochę historii: Amarantus (szarłat spożywczy) należy do grupy najstarszych roślin uprawnych świata. Przed odkryciem Ameryki był obok kukurydzy, ziemniaka i fasoli podstawową rośliną uprawną, uznaną za świętą przez Inków i Azteków.
Preparowane, ekspandowane ziarno amarantusa doskonale smakuje jako dodatek do: jogurtu, kefiru, mleka, miodu, musli, lodów...



Drugim produktem Dobrej kalorii, który zakupiłam parę dni temu była: chrupiąca gryka z melasą i migdałami.








Wiedza z opakowania:
Chrupiąca gryka z melasą i migdałami to idealna propozycja na wartościowe śniadanie lub sycącą przekąskę. Chrupiąca gryka to nie tylko wspaniały smak, ale także źródło składników odżywczych, w tym błonnika i żelaza. Połączenie pełnych ziaren gryki i melasy, stanowiącej bogactwo łatwo przyswajalnych minerałów, tworzy doskonały, słodki przysmak.
Sposób użycia: do bezpośredniego spożycia lub jako dodatek do mleka lub jogurtu.


Ja osobiście amarantus ekspandowany daję do jogurtu naturalnego i łączę go z płatkami śniadaniowymi z biedronki :) Myślę, że spokojnie można go używać bez płatków, jeśli ma się jogurty owocowe (ja nie przepadam), lub jeśli kupi się amarantus ekspandowany z melasą. Grykę jem solo, jest przepyszna :) Bardzo delikatnie wyczuwa się zapach i smak kaszy gryczanej, ale dominuje melasa, która daje przyjemny, słodki smak. Produkty Dobrej kalorii można spotkać w Rossmannie, ale podkreślam - można. Tylko raz się spotkałam. Polecam więc zakup przez internet :)
Pozdrawiam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz